neděle 31. května 2009

Angels & Demons / Andělé a démoni


Ehm. V kině jsme byli včera a já ten film vlastně ani za 24 hodin nezvládla vstřebat a utvořit si názor.

Knížku jsem četla už dávno, takže mě nemohla zas tolik ovlivnit. A když od ní odhlédnu, tak... je to strašně ukecané, monology vysvětlující posuny v ději jsou prostě dlouhé a nedá se to všechno chytit. Je to trochu jak naučná divadelní hra.

Na druhou stranu možná stačilo vypnout mozek a ponořit se do té atmosféry - geniální doprovodná hudba, geniální Ewan McGregor (jako padre naprosto k sežrání) a Stellan Skarsgård, nezbytný závěrečný zvrat. A Tom Hanks má stokrát lepší účes (což se objeví v každé recenzi, ale on je to naprosto zásadní fakt).

Teď mi ve sprše došlo, co mi na tom filmu tolik vadí - že Langdon je taková plochá postava. Není vlastně ani ten stoprocentně charakterní hodnej kluk, ani zlej parchant. Jen je chytrej. A to bohužel na dechberoucího hlavního hrdinu ve filmu nestačí.

Jsem zvědavá na prodlouženou verzi. Jestli ta čtyřikrát se opakující honička dostane nějaký hlubší smysl. A Šifra se mi líbila víc.

***

2 komentáře:

  1. Já miluju tu knížku a film pro mě byl jen takovým jakože : podívám se na místa, o kterých se píše atd. + vnoření atmosféry atp. Takže mně se líbilo. Zajímalo by mě, jak by to na mě působilo, kdybych knížku nečetla. Asi bych byla o dost ochuzená si myslím - jen minimum z knížky jde vyjádřit filmem. No a jinak - Tom <3 ach

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, to je pravda. Je to spíš doplnění ke knize :)

    OdpovědětVymazat